Προτάσεις ΣΙΤΕΣΑΠ σε σχέση με το προσχέδιο νόμου περί θαλάσσιου τουρισμού

Από την πολυετή εμπειρία μας στον κλάδο των επαγγελματικών σκαφών, πιστεύουμε πως όλα αυτά τα χρόνια υποκείμεθα τα εμπόδια του νόμου 438 του 1976 και του 2743 του 1999 που ουσιαστικά κινήθηκε στο ίδιο πνεύμα, δηλαδή την εξυπηρέτηση της γραφειοκρατίας και την παρεμπόδιση της ανάπτυξης του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού με αστυνομική λογική και αναχρονιστικές πρακτικές.

Όταν το 1976 η Ελλάδα έφτιαχνε τον νόμο για τα επαγγελματικά σκάφη, οι χώρες που σήμερα μας ανταγωνίζονται δεν είχαν καμία δραστηριότητα στο yachting.  Παρά τα προβλήματα λοιπόν, και σε συνδυασμό με τον αναπτυξιακό νόμο 1262 του 1982, ο κλάδος μας αναπτύχθηκε και ανδρώθηκε. Πολύ λιγότερο από τις δυνατότητες που μας δίνει η χώρα μας, την πολυνησία και το ιδανικό κλίμα μας.

Στις αρχές τις δεκαετίας του 2000, λόγω της ευκολίας της χρηματοδότησης και της καταναλωτικής μανίας, οδηγηθήκαμε στο φαινόμενο των εικονικών επαγγελματικών σκαφών, τα οποία κυρίως ήταν μεγάλα και ακριβά μηχανοκίνητα σκάφη.

Το πνεύμα στο οποίο κινήθηκαν οι προσπάθειες μέχρι τώρα για την τροποποίηση του νόμου 2743/99, τα προσχέδια που κατά καιρούς κυκλοφόρησαν και για τα οποία έγινε δημόσια διαβούλευση, ήταν να παταχθεί η ενδεχόμενη φοροαποφυγή από τους «επαγγελματίες» αυτούς. Το τι τραβάει ο πραγματικός επαγγελματίας και ιδίως ο τουρίστας-πελάτης μας, δεν απασχολούσε κανέναν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X