Αύξηση καταγράφει το yachting φέτος, όπως μας λέει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ κύριος Πάρις Λουτριώτης, ωστόσο όπως επισημαίνει υπήρξαν και υπάρχουν προβλήματα με αρκετές τουριστικές αγορές λόγω της πανδημίας. Παράλληλα τονίζει πως ακόμη οι επαγγελματίες των τουριστικών σκαφών αναμένουν την χωροθέτηση επαγγελματικής μαρίνας, ενώ συμπληρώνει πως ο ΣΙΤΕΣΑΠ έχει καταθέσει προτάσεις για το επικείμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας. Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:
Κύριε Λουτριώτη είναι χαρά μας που σας φιλοξενούμε στην «itn Ελληνικός Τουρισμός».
Όταν είχαμε μιλήσει ξανά τον περασμένο Απρίλιο, εκφράζατε μια συγκρατημένη αισιοδοξία για την φετινή τουριστική περίοδο. Με την εικόνα που υπάρχει μέχρι σήμερα, ήταν καλύτερη τελικά η σεζόν σε σύγκριση με πέρυσι;
Οι εξελίξεις μέχρι στιγμής (τέλος Αυγούστου) είναι θετικές και η δραστηριότητα δείχνει να πηγαίνει καλύτερα από πέρυσι. Εκτιμάμε ότι έχουμε αύξηση της τάξεως του +15%-20% από πέρυσι, αν και βέβαια θέλαμε περισσότερο.
Φέτος είχαμε περισσότερο Βαλκανικές χώρες – κυρίως από Ρουμανία και Βουλγαρία. Δυστυχώς ήρθανε λίγοι Αμερικανοί, όχι τα επίπεδα που ελπίζαμε.
Επίσης είχαμε σημαντικές ελλείψεις και από άλλες παραδοσιακές αγορές: (α) δεν είχαμε Βρετανούς, που συνήθως αποτελούσαν ένα σημαντικό τμήμα της πελατείας μας, (β) είχαμε αρκετά μειωμένους Γερμανούς και Γάλλους.
Αυτές οι τέσσερις χώρες παραδοσιακά αποτελούν τις μεγάλες αγορές μας.
Όμως εφέτος δεν είχαμε και Ρώσους και λείπουνε και οι λίγοι μεν, αλλά καλοί πελάτες της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Βλέπετε πως θα καταφέρουμε να έχουμε επέκταση της περιόδου και το επόμενο διάστημα;
Οι αρχικές μας προσδοκίες ήταν ότι θα είχαμε Σεπτέμβρη και Οκτώβρη γεμάτους. Όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, έχουμε κρατήσεις για Σεπτέμβριο και λίγες προ το παρόν για Οκτώβριο.
Δυστυχώς οι Ισραηλινοί εμφανίστηκαν στην αρχή, αλλά τώρα έχουν κάμψη και είχαμε ελπίδες ότι η αγορά αυτή θα εξελισσόταν.
Η έξαρση των κρουσμάτων του τελευταίου μήνα έχει δημιουργήσει ανησυχία στους επαγγελματίες στον κλάδο και φοβούμαστε ακυρώσεις τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η χώρα έχει αρχίσει να παρουσιάζεται στην διεθνή αγορά σαν «κόκκινη» έχει καλλιεργήσει αυτήν την ανησυχία, και αυτός είναι ο λόγος της αβεβαιότητας που έχουμε για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Δεν έγινε κάτι το εκτεταμένο, αλλά για πρώτη νομίζω φορά, είχαμε αναγνώριση της ανάγκης να υπάρξει εξειδικευμένη προβολή.