Δραστηριότητες

Συνέντευξη τύπου του Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. στις 14/03/2013

για τα προβλήματα στον κλάδο των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, την σημερινή κατάσταση και τις προϋποθέσεις ανάπτυξης του κλάδου ως σημαντικού οικονομικού τομέα στην Ελλάδα και στον ελληνικό τουρισμό.
 


DSC 1178Απειλούνται δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, εκατοντάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ελληνικού τουριστικού επαγγελματικού γιώτινγκ, με την ανακοίνωση της πώλησης της Μαρίνας Αλίμου, στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ. Η Μαρίνα Αλίμου αποτελεί την επαγγελματική βάση για 787 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη αναψυχής (κυρίως ιστιοπλοϊκά μέχρι 20 μέτρα) που είναι περίπου το ένα τρίτο του συνολικού ελληνικού στόλου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΙΠΕΣΑΠ βάσει των τιμολογίων των άλλων ιδιωτικών μαρινών, το τιμολόγιο ελλιμενισμού για τα επαγγελματικά σκάφη θα τριπλασιαστεί κάνοντας μη βιώσιμη τη λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων του κλάδου.


Τα 350 μέλη – επιχειρήσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ διαχειρίζονται 1.700 επί συνόλου 2.500 επαγγελματικών τουριστικών σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα. Τα περισσότερα από αυτά ελλιμενίζονται στη Μαρίνα Αλίμου, ενώ μέλη του ΣΙΤΕΣΑΠ δραστηριοποιούνται σε νησιωτικούς και παράκτιους προορισμούς σε όλη την Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος κ. Πάρις Λουτριώτης περιέγραψε τα δύο κύρια προβλήματα του κλάδου που είναι:

1. Η ασυνέχεια της κυβερνητικής πολιτικής στο γιώτινγκ και σε όλη τη δραστηριότητα των σκαφών αναψυχής, επαγγελματικών και ιδιωτικών.

2. Η συνεχιζόμενη έλλειψη αναπτυξιακής πολιτικής, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις για τις δυνατότητες και παρά τα ζωντανά παραδείγματα των γειτονικών ανταγωνιστριών μας χωρών.

Στη συνέχεια ο κ. Λουτριώτης ανέλυσε τις διαστάσεις των δύο προβλημάτων, που περιλαμβάνουν σημαντική αύξηση δαπανών λειτουργίας, με αυξήσεις κόστους καυσίμων, ειδικά τέλη εξυπηρέτησης επαγγελματικών σκαφών (όπως τέλη ανέλκυσης και καθέλκυσης), καθώς καιτ η συρρίκνωση, και σχεδόν διάλυση, του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, που αν λειτουργούσαμε σωστά θα είχε και θέσεις εργασίας και εξαγωγές. Μετά ο Πρόεδρος περιέγραψε τις ελλείψεις στην υποστήριξη του κλάδου, και στους επαγγελματίες του, και στην ανάγκη της ουσιαστικής αλλά και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του κλάδου από την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς της ναυτιλίας και του τουρισμού.

DSC 1132Συμπληρωματικές επισημάνσεις έκαναν τα μέλη του ΔΣ του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Αντώνης Μάγγος, κ. Σταύρος Σαρλάς και κ. Κώστας Χιώτης, οι οποίοι αναφέρθηκαν αντίστοιχα: (α) στη δεινή ανταγωνιστική θέση του Ελληνικού γιώτινγκ έναντι του Τουρκικού και Ιταλικού, που έχουν απλές διαδικασίες και πολύ λιγότερες επιβαρύνσεις, (2) στις φορολογικές επιβαρύνσεις και οικονομικές πολυπλοκότητες που διέπουν την λειτουργία του επαγγελματικού σκάφους στην Ελλάδα και (3) στις μη αξιοποιούμενες προοπτικές και δυνατότητες, που αναγκάζουν τα Ελληνικά σκάφη αναψυχής να υποστείλουν την ελληνική σημαία και να προστίθενται στους στόλους των ανταγωνιστριών χωρών.

Τέλος, ο Πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ ανέφερε τα έξι βασικά αιτήματα πρώτο εκ των οποίων είναι η διατήρηση της επαγγελματικής φύσης και λειτουργίας της Μαρίνας Αλίμου.

 Ειδικότερα τα αιτήματα του ΣΙΤΕΣΑΠ είναι:

1.  Η Μαρίνα Αλίμου να παραμείνει ως κύρια επαγγελματική βάση τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με τις ανάλογες υπηρεσίες και επαγγελματικό τιμολόγιο

2.  Να γίνει άμεσα, σε ανταγωνιστικό κλίμα, η επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου,  που έχουν ήδη επεξεργαστεί τα τελευταία 2 ½ χρόνια 7 αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί

3.  Να διαμορφωθούν και συμπληρωθούν οι υποδομές ελλιμενισμού σκαφών:

α) για βάσεις επαγγελματικών σκαφών σε Αττική και Περιφέρεια και

β) για προσωρινές θέσεις ελλιμενισμού για τα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη, με διαφοροποίηση είδους υποδομής (μαρίνες, καταφύγια, αγκυροβόλια κ.ά. )

4.   Να εφαρμοστεί ένα δίκαιο, πρακτικό, μακροπρόθεσμο, φορολογικό πλαίσιο, που να είναι ανταγωνιστικό για να μένουν τα σκάφη στην Ελληνική σημαία.

5. Να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για καταρτισμένα και κατάλληλα εκπαιδευμένα πληρώματα (ναυτοσύνη, τουριστική παιδεία, γνώσεις ελληνικών περιοχών, κ.α.)

6.  Να υλοποιηθεί επιτέλους συγκροτημένη, με συνέχεια και συνέπεια, στρατηγική προβολής και προώθησης του γιώτινγκ, και της Ελλάδας ως προορισμού γιώτινγκ, σε διεθνές επίπεδο.


Δείτε τα σχετικά βίντεο της συνέντευξης τύπου του Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.

Α΄ μέρος




Β΄ μέρος




Γ΄ μέρος




Δ΄ μέρος





Τι έγραψε ο τύπος:

Καθημερινή,  Κέρδος,  Express,  Η Εφημερίδα των Συντακτών,

traveldailynews,  sailing-info,  Τουριστική Αγορά

Image Caption
Image Caption
Image Caption
Image Caption
Image Caption

περιοχή μελών

imageimageimageimage
  • Eval
  • Sailing-Info